Onze praktijk

Wij maken onze praktijk graag toegankelijk voor iedereen, ongeachte welke sociale of culturele achtergrond.

Een gezonde mond is voor iedereen mogelijk en de weg naar een gezonde mond maken wij zo aangenaam mogelijk voor u.

Tandartsenpraktijk Quist is een goed georganiseerde praktijk. Onze medewerkers werken volgens duidelijke richtlijnen en protocollen die hygiëne, kwaliteit en juiste communicatie waarborgen.

U helpen zoals wij zelf geholpen willen worden, daar staan wij voor!

Onze tandartsen

Onze tandartsen zijn in Nederland of België afgestudeerd. Elke tandarts heeft zijn eigen patiëntenbestand. Doordat er regelmatig vakinhoudelijk overleg is, de tandartsen veel bij- en nascholing volgen en het effect van specifieke behandelingen wordt getoetst en geëvalueerd hebben zij een hoog opleidingsniveau. Door het vastleggen van goede randvoorwaarden om kwaliteit te waarborgen en het werken met moderne apparatuur wordt het maximale effect van een behandeling bereikt.

Behandelingen

Voorkomen is beter dan genezen. Preventie zorgt voor geen of minder behandelingen en een lage tandartsnota’s. Er wordt door onze professionals veel aandacht besteed aan een goede hygiëne in de mond. U en uw kinderen krijgen een persoonlijk advies hoe u uw gebit en tandvlees zo goed mogelijk kunt schoonhouden en verzorgen. Dit alles voorkomt problemen aan uw gebit en tandvlees.

De conditie van uw tandvlees is bepalend voor uw algehele gezondheid. Tijdens elke controle wordt uw tandvlees beoordeeld en krijgt het een cijfer. Wij volgen het “Dutch Periodontal Screening Index” protocol. Wilt u hier meer over weten? Klik hier.

Alle tandheelkundige disciplines zijn breed vertegenwoordigt in onze praktijk. Onder medische en esthetische zorg vindt u ons complete behandelscala.

Goede zorg

Naast een kwalitatief goede behandeling bieden, houdt goede zorg ook in dat u vertrouwen hebt in uw tandarts en dat u met een goed gevoel de behandeling ondergaat. Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat u en uw gezin zich welkom en thuis voelen in onze praktijk.

Regelmatig vragen wij onze patiënten de patiënten- enquête in te vullen. Uw tevredenheid over de hygiene, bereikbaarheid, communicatie, administratie en de behandeling wordt getoetst. De uitslagen van de patiënten-enquête zijn voor ons waardevol en geven ons een reëel beeld over onze werkzaamheden en wat wij als team uitstralen. Ook kunnen wij naar aanleiding van de patiënten-enquête anticiperen op uw behoeften en wensen.

Tot ziens in onze praktijk!

‘Parkeren voor de deur, ideaal!’
Reactie uit onze patiënten enquête

Vragen...

Maakt het voor de gezondheid van mijn gebit uit welk tussendoortje ik neem?

Het aantal tussendoortjes heeft de meeste invloed op de aantasting van uw gebit. Natuurlijk weet u ook wel dat een stuk fruit beter is dan drop, zuurtjes of ander kleverig snoepgoed. Voedsel waarop u goed moet kauwen, zoals bruine boterhammen, rauwe groente en fruit, zorgt er bovendien voor dat u de speekselvorming stimuleert. Vergeet niet dat ook veel dranken tot de tussendoortjes behoren. Ze kunnen gaatjes en gebitsslijtage veroorzaken.

Lees verder